Merhaba arkadaşlar. Bugün hangi konuyu yazsam derken uzun zamandır kullanmakta olduğum ve memnum olduğumenpara.com‘u mutlu bir müşteri olarak sizlere tanıtmaya karar verdim.
Hemen hemen hepiniz görmüşsünüzdür Televizyonda veya internet üzerinde belirli dönemlerde fıldır fıldır dönen enpara.com reklamlarını. Reklamlarda daha çok %10 zengin faizi yönü ile ön plana çıkmakta;ama ben faiz yönünden ziyada reklamlarda fazla göremediğimiz ve tüm banka hesabı kullanıcılarının oldukça işine yarayacak olan EnPara vadesiz hesaplarının diğer banka hesaplarından farklı olan güzel yönlerine değineceğim.
Öncelikle özetlemek gerekirse başlığımızı nedir bu enpara.com soruscuna cevaben:
EnPara.com
FinansBank bünyesinde bulunan Türkiye’deki ilk ve tek dijital bankacılıktır.Bugüne kadar banka dediğimizde şubesi olan resmi kuruluşlar gelirdi aklımıza enpara.com’un ise şubesi yok ve şubesi olmamasının müşteri açısından bir çok avantajı var.
Nedir Bu Avantajlar?
Herhangi bir kart başvurusu için şubeye gidip saatlerce sıra beklemenize gerek yok. Enpara.com adresi üzerinden veya telefonla Kart başvurularınızı direk olarak yapabiliyorsunuz.
Olaki Enpara.com müşterisiniz ve Enpara.com hesaplarınızı iptal ettirmek istiyorsunuz. Normal bankacılıkta bu ancak hesabınızı açmış olduğunuz şubeye gitmeniz ile mümkündür,Enpara.com’da ise iptal talebinizi telefonla arayarak iletmeniz yeterli olacaktır.
Şubesi olan bankalarda işin birde diğer görünmeyen yanı vardır.Nasıl ki devlet halkından alınan vergiler ile ayakta duruyorsa;şube sistemine sahip,dijital olmayan bankalar şubelerinin,kira,elektrik,su,doğalgaz,mobilya,gişe çalışanı mâşı,kahve,evrak ıvır zıvır aklınıza gelebilecek bir çok tutarı müşterilerine EFT/Havale ,Kart Kullanım Ücreti,Hesap Kullanım Ücreti v.b. isimler adı altında yasal prosedür şemsiyesi altında yansıtarak çıkartırlar. Enpara.com’da ise şube olmadığı için masraf çok azdır ve bu sayede müşterilere herhangi bir Kart Basım ücreti/Kart Kullanım Ücreti / Hesap İşletim Ücreti ,bazı bankaların acayip derecede kabarık fiyatlar sunduğu EFT/ Havale işlemlerine herhangi bir ücret alınmıyor.
Yukarıda belirttiklerim maddi avantajlar zaten konusunun sonuna doğru özetleyeceğim,gelin şimdide manevi avantajlara bakalım manevi ne avantajı olur demeyin beni dinleyin.
Diğer Bankalar
Ülkemizde bankacılık sektöründe her ne kadar rekabet olsa da ve hatta bu rekabete uluslararası çalışan global bankalarda dahil olmuş olsa da işin şu gerçekleri vardır canım ülkemde.
Bankanın müşterisi olana kadar canım cicim havası misali kibarlıktan yarılırlar bankanın müşteri hizmetleri,anne sanki 3 yaşındaki çocuğunu seviyorcasına tavırları güzeldir,sevecendir,ikna edicidir.Tâki siz onların müşterisi olana kadar müşteri olduktan sonra adınızı dahi hatırlamazlar sizi kolay kolay tanımazlar. Artık müşterimiz oldun elimize düştün misali pat diye hesap işletim ücreti,kullanım ücreti yüksek Havale,EFT ücreti bindiriler eşeğe yük bindirilmesi misali. Bir sorun olur ararsınız adam akıllı ilgilenmezler. Hatta bazı bankalar vardır müşteri temsilcileri yarım saattir beni boşa uğraştırdın deme nezaketinde dahi bulunurlar müşterilerine. Kimi bankaların çağrı merkezinde çalışan bayan müşteri temsilcileri ise azarlarcasına bir hitap şekli vardır müşteri üzerinde otorite kurcak sanar sesi duyan ( şaşılacak durum ama gerçekten var 6 bankanın aktif müşterisi olmuş birisi olarak neyin ne olduğunu görüyorum. ).Kimi banka ise Şubesine gidersin tıklım tıklımdır sanki her gün emekli mâaş günü sanırsın,tabi yığılı olmayan şubesini ararsın ama ne yazık ki yoktur onlar çok çalışırlar bu yüzden şubelerine bereket yağar tıklım tıklımdır,bakarsınız tek çare telefon bankacılığı ararsınız benim gibi tam 17 dakika beklersiniz verirler bir müzik bebeğe ninni söyleyerek uyutma edasında bekle babam bekle sanırsın ki telefon yeni icat olmuş ve santral sistemi var sırası ile herkes görüşmeye alınıyor,17 dakika dile kolay biraz azaltsam 15 dk desem dahi çeyrek saat .Birde normal bankalarda şu dandik durum var o kadar sıra beklersiniz gişeden ufak bir işlem için sorunu anlatırsınız gişedeki bön bön bakar uzun süredir çalışan birisi değil ise ki genelde değildir bu yüzden bankacılıkla bilgisi pek yoktur yandaki gişeye sevk eder bizi,yan gişe olmasa beyfendi ben bilmiyorum yandaki şubemize yönlendireyim sizi dahi derler şaşmam.
Diğer bankaların manevi yönüne değinecek iken maddi yönüne değindiğimi sanıyorsunuz;ama hiçte öyle değil.Diğer bankaların çoğu için parası olmayan daha doğrusu normal maaşı bir müşteri ile çuvalla parası olan müşterilerine çok farklı davranırlar,çuvalla parası olan müşteriler yukarıda bahsi geçen sorunları yaşamazlar. Ne sıra beklerler,ne telefon bankacılığında dakikalarca beklerler nede onlara karşı kaba veya ilgisiz konuşan onları kâle almayan müşteri temsilcileri vardır.Zengin olmayan müşteriye bir başka bankanın müşterisi gibi davranılır adeta.
Daha Fazlası İçin Kaynak: http://hayalcin.com/neden-enpara-com.html
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder